Възпаление на венците – каква е причината и как можете да се справите с проблема

Възпалението на венците е много често срещан проблем при редица пациенти. Състоянието е причинено от редица фактори, които в повечето случаи могат да се адресират и да доведе до успешно лечение на възпалението на венците. Ако забележите, че гингивата е подута, зачервена или усещате болка и кървене при миене на зъбите, то тогава можете да сте сигурни, че имате възпаление на венците и трябва да се консултирате с вашия стоматолог.

Възпаление на венците 1
Възпаление на венците – причини

Каква може да е причината за възпаление на венците?

Лоша орална хигиена

Най-често срещаната и напълно лечима причина за възпаление на венците е гингивит или пародонтит. Гингивитът е състояние на венците, при които те са раздразнени, подути и зачервени. Много хора може и да не забележат, че имат възпаление на венците или гингивит, защото симптомите са много леки и лесно пренебрежими. Ако оставите това възпаление на венците без лечение, това ще доведе до задълбочаване на проблема, пародонтит и загуба на зъби. Гингивитът често е причинен от лоша орална хигиена, при която пациентите не почистват достатъчно добре натрупаната плака по зъбите. Това възпаление на венците се лекува с професионално почистване на зъбен камък и натрупана плака, както и съвети за правилна орална хигиена.

Възпаление на венците е често срещано по време на бременност

Голям процент от бременните жени страдат от възпаление на венците, като най-честият симптом е подуването им. Това се случва заради повишените нива на хормоните в тялото, което увеличава кръвопотока към гингивата. От своя страна по-големият обем кръв ги прави по-чувствителни и по-податливи към възпаление на венците. Хормоналните промени в тялото могат да компрометират неговата възможност да се справя с бактериите и възпалението на венците и това често прераства в гингивит.

Недостиг на витамини

Липсата на важни витамини и минерали също е причина за възпаление на венците. Когато тялото не си набавя нужните витамини B и C, това води до възпаление на венците и подуването им. Витамин С играе много важна роля в поддържането на доброто състояние на гингивата, както и в естествените свойства на тъканите да се възстановяват. Когато нивата на витамин С в тялото паднат драстично, това води до скорбут, който често протича заедно с възпаление на венците.

Възпаление на венците 2
Възпаление на венците – правилна хигиена

Възпалението на венците може да е причинено от инфекция

Възможно е пациенти, страдащи от бактериални или гъбични инфекции, да наблюдават и симптоми на възпаление на венците. Хората, които имат херпес, също са податливи към възпаление на венците. А ако имате зъб, който има дълбок кариес и е в процес на естествено умъртвяване, това може да създаде среда за развиване на бактерии, които да причинят и възпаление на венците.

Какво е лечението при възпаление на венците?

Лечението при възпаление на венците се дели на 2 части – клинично и домашно. При клиничното лечение е важно да посетите вашия зъболекар, който да ви прегледа и да създаде план за справяне с възпалението на венците ви. Този план е специфичен спрямо всеки пациент и състоянието му. При по-леките форми на възпаление на венците може професионално почистване на зъбен камък, комбинирано със специална паста за зъби да бъде напълно достатъчно. При по-тежките форми на възпаление на венците често е нужно задълбочено лечение, използване на антибиотик и други методи.

Домашното лечение е последващата грижа, която трябва да полагате при възпаление на венците след като се приберете от прегледа с вашия зъболекар. За пациентите, които в момента имат възпаление на венците, се препоръчва внимателно и нежно почистване с конец, за да не дразните гингивата. Изплакването на устната кухина със солен разтвор може да помогне при борбата с бактериите. Пациентите, страдащи от възпаление на венците, е важно да приемат много вода. Това стимулира тялото да произвежда повече слюнка, която пречи на развитието на бактерии в устната кухина. Ако в момента се борите с възпаление на венците е добре да избягвате външни дразнители, като тютюневи продукти, алкохол и силни пасти за зъби или вода за уста. Понякога възпалението на венците е придружено от болка. В тези случаи може да приложите топъл компрес или да използвате гел за възпалени венци. В случай на подуване вследствие на възпаление на венците е добре да поставите студен компрес.

Възпаление на венците 3
Възпаление на венците – лечение

Как да предотвратите възпаление на венците?

За да се справите с проблема и да се предпазите от бъдещо възпаление на венците е много важно да посещавате регулярно вашия зъболекар, а вкъщи да спазвате отлична орална хигиена. В борбата с възпалението на венците се доверете на експертите от Dental Care Center! Ние ще се погрижим да отстраним цялата натрупана плака и зъбен камък и ще ви дадем ценни съвети как да подобрите оралната хигиена, за да се предпазите от възпаление на венците. Открийте наистина ефективното решение при възпаление на венците в Dental Care Center!

Каква може да е причината за възпаление на венците?

Какво е лечението при възпаление на венците?

Как да предотвратите възпаление на венците?