Пародонтоза – най-важното, което трябва да знаете за това състояние

Пародонтоза 1 - жена със зъбобол
Пародонтоза – доверете се на нашия екип от експерти!

Ако по време на хранене или докато си миете зъбите забележите, че венците ви кървят, то тогава е време веднага да посетите вашия дентален специалист. Това може да са първи симптоми на гингивит или вече да сте преминали към пародонтоза. Пародонтозата или известно още като пародонтит, е доста сериозно, неприятно и болезнено заболяване, което засяга основно венците. Тя представлява непрестанно, хронично и болезнено възпаление на венците. Оставена без лечение пародонтозата може да доведе до стопяването на костната маса, отслабване на здравината на зъбите и загубата им. Пародонтозата е доста често срещано заболяване сред много пациенти, като тя има лечение и има многобройни методи за превенция, които да ви защитават от бъдещи проблеми. Отличната орална хигиена пази съзъбието от образуване на кариеси, премахва плаката и отстранява вредните бактерии, които създават възпалителни процеси в устната кухина.

Кои са симптомите, които ще забележите, ако страдате от пародонтоза?

Симптомите, които се наблюдават при пациенти, страдащи от пародонтоза, си приличат с тези на гингивита, но са по-сериозни и често – по-болезнени. Сред основните симптоми на пародонтозата са подутите и силно зачервени венци (понякога достигайки и до нюанси на лилаво), чувствителност при допир на венеца, кървене при миене на зъбите, лош дъх, гной, клатене на зъби или загуба на зъби, болка при хранене и дъвкане, отдръпване на венците от зъбите и дори промяна на разположението на зъбите и захапката. Регулярното посещение на вашия зъболекар може ефективно да ви предпази от гингивит и пародонтоза, както и да ви предостави ефективно лечение при пациенти, страдащи от тези заболявания.

Как се появява пародонтозата?

Пародонтоза 2 - усмихната жена
Пародонтоза – най-добрите сме в това, което правим!

В повечето случай пародонтозата се получава при натрупването на плака, която създава подходяща среда за развитието на вредни бактерии и микроорганизми. Плаката се формира естествено при консумацията на сладки или нишестени храни, когато бактериите, които живеят в устната кухина, влязат във взаимодействие с храната. Четкането на зъбите 2 пъти дневно и поне веднъж дневното почистване с конец помага за премахването на по-голямата част от плаката и предпазването от пародонтоза, но тя се образува отново доста бързо. Колкото по-дълго стои непочистена от зъбите, плаката се втвърдява и се превръща в зъбен камък, който също води до пародонтоза. Зъбният камък е много твърд, труден за премахване и е идеална среда за размножаването на бактерии. Колкото по-дълго плаката и зъбния камък са в устната кухина, толкова повече щети могат да направят. Включително пародонтоза. Зъбният камък не може да се премахне с четка и паста за зъби – за това се нуждаете от посещение при вашия дентален специалист за професионално премахване на зъбния камък.

Ако не го премахнете, преди да стигнете до пародонтоза, първо ще видите симптомите на гингивита, който е леката форма на заболяването на венците. Той се характеризира като дразнене и леко възпаление на част от гингивата около корена на зъбите. Гингивитът може лесно да се пребори с помощта на професионално почистване и добра орална хигиена.

След време, гингивитът прераства в пародонтоза, което се характеризира с усилено възпаление и кървене, образуване на джобове между зъба и венеца, които се пълнят с плака, зъбен камък и бактерии. Колкото повече време минава, толкова повече пародонтозата се влошава, като джобовете продължават да растат и да се пълнят с бактерии. Това е и причината пародонтозата да води до загуба на костна маса, защото микроорганизмите проникват надълбоко и започват да разрушават костта. Пародонтозата е опасна болест не само защото води до трайно обеззъбяване, но и защото отслабва имунитета на тялото, което го прави по-податливо на други външни влияния.

Кои са причините, които може да са причина за пародонтоза?

Пародонтоза 3 - жена на зъболекар
Пародонтоза – изберете нас!

Най-широкоразпространената причина за появата на пародонтоза е лошата орална хигиена, натрупването на плака, появата на гингивит и отлагане на лечението му. Но това не е вярно за всеки пациент. Причина за поява на пародонтоза могат да бъдат резки хормонални промени, например при бременност или при навлизане в менопаузата, наднормено тегло или недостатъчен прием на необходими витамини и минерали, включително дефицит на витамин C. Пародонтозата засяга много пациенти, които приемат тютюневи продукти, пушат марихуана или употребяват електронни цигари, наргилета и други. Нарушаването на имунитета на тялото в следствие на сериозно заболяване също може да е причина за поява на пародонтоза. Лекарства, които имат страничен ефект изсушаване на устата също може да причинят пародонтоза. А има и пациенти, които са генетично предразположени към заболяването. Независимо каква е причината, пародонтозата изисква задълбочено лечение, за да може да бъде овладяна и излекувана!

За да предпазите зъбите и венците си от пародонтоза се доверете на екипа от експерти в Dental Care Center. Ние ще ви помогнем с професионално премахване на зъбен камък – основен виновник за пародонтозата и ще ви дадем ценни и важни насоки за поддържането на добра орална хигиена. Заедно ще направим план, с който да се преборим с пародонтозата и да можете да се усмихвате отново! Кажете край на пародонтозата с Dental Care Center!

Кои са симптомите, които ще забележите, ако страдате от пародонтоза?

Как се появява пародонтозата?

Кои са причините, които може да са причина за пародонтоза?